מה ההבדל בין צילינדר למנעול?

door cylinder

צילינדר ומנעול זה שני דברים שונים והרבה מתבלבלים בין צילינדר למנעול וחושבים שזה אותו דבר. אז מה ההבדל בין מנעול לצילינדר?

נתחיל במה זה צילינדר?

צילינדר הוא רק חלק ממנגנון הנעילה השלם שהוא בעצם המנעול. כאשר אתם מכניסים את המפתח לדלת, אתם בעצם מכניסים את המפתח לצילינדר והחריטות שעל המפתח מסדרות את ה"פינים" שנמצאים בתוך הצילינדר בצורה שייחודית לצילינדר שלכם וככה מתאפשר הסיבוב של המפתח ופתיחת הדלת. (מוזמנים לקרוא מה אפשר לעשות אם הדלת נתקעה).

יש מספר חברות של צילינדרים שמנעולנים בישראל מתקינים, הנפוצות הן:

·         חברת מולטילוק ((Mul t lock שמייצרת את הצילינדרים האלה – MT5  , אינטראקטיב (Interactive) ו – קלאסי.

·         ייל (yale) שמייצרת (בין היתר) את המנעול –.SMART  

·         רב בריח מייצרת את –  לוקסיס (Locxis), דינאמיק (Dynamic).

·         אלבא (ALBA)

·         מגנום לוק (Magnum lock)

קיימים עוד מגוון צילינדרים אך אלו הם הנפוצים. תבקשו מהמנעולן שימליץ לכם על הצילינדר הטוב ביותר לדלת שלכם ושיסביר לכם עליו.

לכל צילינדר יש דרגות מיגון שונות, לכן אני ממליץ להשקיע במערכת נעילה (צילינדר) ובמפתח עם דרגת מיגון גבוהה כדי למנוע מגנבים לפרוץ לכם הביתה. לכל צילינדר מחיר שונה בהתאם לדרגת המיגון שלו.

איך בוחרים צילינדר לדלת?

בחירת הצילינדר משתנה בהתאם לדלת שלכם ולמנעול שלכם וכמובן בהתאם ל"תקציב" שלכם. שוב אני אמליץ שלא לחסוך ולקנות צילינדר פשוט שלא מתאים לדרישות שלכם.

הדלתות בישראל משתמשים בצילינדר 76 מילימטר, אבל אם יש לכם "דלת חוסם" כנראה שיש לכם צילינדר 81 מ"מ או 86 מ"מ. אם יש לכם דלת מעוצבת אז המצב פה קצת שונה כי לכל דלת יש צילינדר במידה ייחודית. צילינדרים למחסן, דלתות פנים ו\או שער ברזל יהיו לרוב במידה של 60 מ"מ.

איזה מנעול/מנגנון יש לכם?

המנגנון (מנעול) הנפוץ ביותר הוא מנגנון של דלת פלדלת ורב בריח שהוא מנגנון נעילה רב זרועות. יש מספר חברות שמייצרות אותו וביניהם: מולטילוק, ייל ורב בריח.

ל"דלתות חוסם" יש מנגנון רב זרועות מבית "שריונית חוסם". לדלת עץ או מחסן משתמשים במנעול חבוי עם בריח אחד, הוא קיים במספר חברות וניתן להחלפה בקלות בעת תקלה.

 אם אתם חושבים שיש לכם בעיה בדלת התקשרו עכשיו 0509014399 ואני אגיע לסדר לכם את הבעיה.

*אני מחזיק בתעודת מנעולן מורשה ואישור עבודה חוקי ממשטרת ישראל. פריצת הדלת ו\או החלפת הצילינדר נעשים בלי לפגוע בדלת עצמה.

מנעולן לבית בחיפה, מנעולן לבית בקריות, מנעולן לבית בעכו, מנעולן לבית ביקנעם. 

התקשר עכשיו

או מלא את הטופס ואחזור אלייך בהקדם

השארת תגובה